e-defter, e fatura ya geçiş süreci aşamaları ve dikkat edilecek hususlar

e-defter, e fatura ya geçiş süreci aşamaları ve dikkat edilecek hususlar

E-Defter,  E- Fatura’ya  Geçiş Süreci Aşamaları

Öncelikle mali mühür temin edilir.

Sonrasında e- fatura başvurursu yapılır ve en son da

e-defter başvurusu yapılır.

1-Mali Mühür Başvurusu ve mali mühürün temin edilmesi;

  • Ø E-defter, e fatura  başvuruları için ve diğer işlemler için öncelikle Mali Mühür temin edilmelidir. (Gerçek kişiler işlemlerini e-imza ile de yapabilmektedirler ancak biz mali mühür alınmasını öneriyoruz.)
  • Ø Mali mühür TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezi ’nden temin edilecektir.
  • Ø Başvuru;  http://www.kamusm.gov.tr/ adresinde bulunan “başvurular” kısmında  “mali mühür elektronik sertifika baş vuru formu” bölümünün tıklanmasıyla veya mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go  linkine tıklandığında  açılan formun doldurulması  suretiyle gerçekleşir.
  • Ø Başvuru sonucunda mali mühür 5-15 günlük  süre içerisinde gönderilmektedir.
  • Ø Mali mühür teslim  alındıktan sonra https://mbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go linkinden kullanıcı doğrulama işlemi yapılır .
  • Mali mührümüzün aktivasyonunu yaptıktan sonra artık e fatura ve e defter başvurusu yapılması aşamalarına geçilir.

2-  E-Fatura başvurusu;

3 tane yararlanma yöntemi vardır:

  1. Portal (Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Portal): ücretsizdir.  Az sayıda fatura düzenleyen mükellefler için ideal
  2.  Entegrasyon (Bilgi İşlem Sisteminin Entegrasyonu) : pahalıdır. Çok büyük işlem yapan firmalar haricinde önermiyoruz
  3. Özel Entegrasyon: Ücretlidir. Çeşitli muhasebe programları ile uyumlu olarak fatura düzenlenir. İşlem hacmi fazla olan firmalara öneriyoruz.
  • Formun doldurulmasıyla ilgili ayrıntılı açıklama için;

http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/E-FaturaUygulamasiBasvuruRehberiveKilavuzuV1.0.pdf linkinde yer alan yazıyı okuyunuz…

  •  e-Fatura Uygulaması Sertifika bilgileri yüklendikten sonra İmzala düğmesine tıklanır ve böylelikle başvuru işlemi tamamlanmış olur. Gelir İdaresi Başkanlığı İşlem Başarılı onay mesajı ve dosya evrak numarası ile dönüş yapacaktır. Ayrıca oluşturulan başvuru formunun imzalı pdf hali ve diğer ek bilgiler Şirket Sorumlusu Bilgileri kısmında belirtilen e-posta adresine gönderilecektir. Herhangi bir teknik ya da mevzuatsal hata oluşursa onay mesajı yerine hata mesajı ve açıklaması ile bilgilendirme yapılacaktır. Form eksiksiz doldurulduktan sonra “Kaydet” düğmesine basılmalıdır.

3- e-defter başvurusu:

  • Ø e-defter başvurusu için http://www.edefter.gov.tr/edefterbasvuru.html adresindeki “elektronik  başvuru için tıklayınız” butonu tıklandıktan sonra ekrana gelen eDefter Başvuru Formu ve Taahhütnamesini doldurarak başvuruyu yapan kuruma ait Mali Mühürleri ile onaylanır.
  • Ø e-defter başvuru klavuzu ve rehberi için aşağıdaki linkte yer alan hususlara göz atılmasında fayda vardır;

http://www.edefter.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-DefterElektronikBasvuruRehberi.pdf

http://www.edefter.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-DefterUygulamasiBasvuruKilavuzu.pdf

  • E defter başvurusunun sorunsuz olarak yapılabilinmesi için aşağıda yer alan hususlara dikkat edilmeli;
  • Bilgisayarınızda öncelikle Java 32 bit olmalıdır. 
  • Mevcut E-İmza/Mali Mühür Cihazının bilgisayarın işletim sistemine uygun olan ilgili tüm sürücüleri kurulmalıdır. 
  • Güvenlikle ilgili uyarı geldiğinde Continue/Allow seçeneğini seçiniz. Başvuru ekranını bloklama ile ilgili bir uyarı gelirse NO seçeneğini seçmelisiniz. 
  • Tüm bilgileri girdiğiniz halde Kaydet butonu aktif değilse başka bir tarayıcı ile başvurmayı deneyiniz. Kaydet’i tıkladığınızda Kart Giriş ekranı gelmelidir. Kart Tanımlı değilse tanımlayınız. Kart Şifrenizi girip imzalayınız. İşlem başarılı uyarısı aldığınızda başvurunuz tamamlanmıştır. Bilgilendirme için verdiğiniz e-posta adresinizi kontrol ediniz. 
  • Kart Giriş ekranı gelmiyorsa ve Şifreyi girdiğiniz halde ekran donuyor veya kilitleniyorsa; Java Cache belleği ile Mozilla Firefox geçmişini temizlemelisiniz. Temizlemek için tarayıcı ekranında ctrl+shift+delete birlikte tuşlanmalıdır. Sonrasında tekrar deneyiniz. Ayrıca Kart tanımlama ekranında yeni bir kart tanımı yapıp deneyebilirsiniz. Kart isminde Türkçe karakter kullanmayınız. 
  • Son olarak yukarıdaki özellikleri taşıyacak başka bir bilgisayar ile deneyebilirsiniz. 
  • Başvuru işlemi yine gerçekleşmezse Java Console'daki tüm bilgileri kopyalayarak Word dosyasına yapıştırıp edefter@gelirler.gov.tr adresine gönderiniz.  21.11.2015

Önemli Not:
e- defter uygulamasına geçilmesi durumunda yalnızca yevmiye defteri ve defter-i Kebir elektronik alanda tutulmakta olup bu iki defter haricinde tutulması zorunlu olan defterlerin(örneğin envanter defteri) noter tasdikleri yapılacak ve kağıt ortamnıda tutulacaktır.

Muhasebe Ücreti Öde
E-Mükellef Girişi